نکات مهم در استفاده از یدک کش

نکات مهم در زمان استفاده از یدک کش

نکات مهم در زمان استفاده از یدک کش

احتمالا یک بار در عمرتان مجبور به استفاده از یدک کش ها می‌شوید. خرابی، تصادف یا تمام شدن سوخت و کمک گرفتن از یدک کش را تجربه کرده اید. به هرحال هیچ وقت مشخص نمی شود ماشین کی و کجا خراب می شود . باید خود را برای هر شرایطی آماده کنیم.

چرا باید برای حمل خودرو از یدک کش مناسب استفاده کرد؟

پاسخ به این سوال دور از ذهن نیست شما تصور کنید یک کامیون را با وانت و یا نیسان حرکت دهید، این کار نه تنها امکان پذیر نیست بلکه بسیار خطرناک هم می باشد.توجه به حفظ تعادل خودرو با یدک کش از آسیب به اتومبیل، صدمه به بدنه، شاسی و… جلوگیری می کند.

بهترین نوع یدک کش برای اتومبیل

به طور معمول یدک کش های مختلفی را در کنار جاده ها دیده اید، اما آیا نوع آن ها اهمیت دارد؟ و یا اینکه بهترین یدک کش برای اتومبیل شما کدام است؟ ممکن است یک وانت و یا جرثقیل را برای بکسل اتومبیل خود انتخاب کنید. توصیه ما به شما عزیزان این است که هر کدام از این یدک کش ها باید در شرایط خاص خود انتخاب شوند تا بتوانند امکانات ویژه را متناسب با شرایط شما ارائه دهند.
جرثقیل های بارکش بیشتر برای خودرو های به نسبت بزرگتر انتخاب می شوند، پس اگر اتومبیل شما اندازه ای بزرگ دارد، انتخاب یدک کش وانت و یا نیسان اصلا گزینه خوبی نیست.

استفاده از یدک کش

رعایت نکات ایمنی در هنگام یدک خودرو

اگر زمانی قصد یدک خودرویی معیوب را داشتید باید به نکات مهمی دقت نمایید. این نکات تنها مختص کارشناسان و متخصصان این امر نبوده و بهتر است افراد عادی نیز آن­ها را آموزش دیده تا در مواقع اضطراری از آن‌ها آگاه باشند. از جمله این نکات مهم و اساسی می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

داشتن وسعت دید مناسب برای راننده خودرو یدک کش

راننده یدک کش باید دید خوبی نسبت به مسیر و اطراف خود داشته باشد. این دید مناسب در هنگام سبقت گرفتن و دور زدن در یک پیچ بسیار ضروری است؛ چراکه هر گونه اشتباه ممکن است خطرات جبران ناپذیری برای هر دو خودرو ایجاد کند.

تنظیم فشار باد لاستیک ها

این نکته به ویژه در زمانیکه خودروی معیوب روی خودروی یدک کش سوار می­شود اهمیت ویژه­ای دارد. استاندارد بودن لاستیک­ ها و باد آن­ها در هنگام یدک کشی خودرو نکته­ای اساسی است. تنظیم باد لاستیک در هندلینگ و توانایی خودرو تاثیر زیادی دارد.

ذخیره کردن تایر زاپاس

قطعا در خودروی شما نیز یک تایر کمکی اضافه وجود دارد چه برسد به خودروهای یدک کش که این نکته اهمیت به سزایی پیدا می­کند. حال تصور کنید خودروی بکسل یک تریلی باشد، در این صورت حتما وجود تایر زاپاس الزامی است . و بسیاری از نمایندگی ­های مربوط هیچگاه از این یک قلم چشم پوشی نمی­کنند.

کنترل حرکت در پیچ­ها

تصور کنید در یکی از پیچ­های سخت جاده چالوس راننده­ای در حال بکسل کردن خودرو است . و نه تنها دید مناسبی ندارد بلکه توان کنترل خودرو در این پیچ ها نیز برایش سخت است، در این وضعیت انتظار سالم به مقصد رسیدن کمی خارج از تصور است.

ترمز گیری درست و به موقع

از نکاتی که باید رعایت شود، این مورد است. خودروی یدک کشی را تصور کنید که با سیستم ترمزی نامناسب خودرویی را یدک می­کشد آن هم در یک جاده خطرناک، پر از سراشیبی و پیچ به نظر ایمن و اصولی نمی‌ آید، آن هم برای خودرویی که در حال حمل گونه­ای دیگر از خود است. در زمان بکسل کردن باید ترمز ها به حدی مناسب و سالم باشند که در زمان اضطراری سریعا عمل کرده و فاصله استاندارد را رعایت کنند.

یدک کش امداد خودرو

تجهیزات مورد نیاز برای یدک کش کردن

تجهیزات مورد نیاز برای یدک کش کردن این موارد شامل:

  • زنجیر
  • کابل
  • جک هیدرولیکی
  • جعبه ابزار
  • داشتن انواع چکش
  • کپسول آتش نشانی
  • تجهیزات کامل یدکی
  • جعبه کمک های اولیه
  • چراغ هشدار دهنده
  • شبرنگ
  • انواع بالابر ها می باشد.

چه خطراتی خودروی یدک شده را تهدید می­کند؟

از جمله این خطرات می­توان به امکان سرقت خودرو اشاره کرد. جلوی ضرر را از هر طرف که بگیرید منفعت است. یکی از بهترین راه­ها برای جلوگیری از این اتفاق، کمک خواستن از نمایندگی­ ها و شرکت‌ های مطمئن و شناخته شده است. تصادفات نیز از دیگر خطرات در حین حمل خودرو هستند.

ممکن است در زمان جابه جایی خودرو تصادفات غیر عمد نیز صورت گیرد و خسارتی بیشتر به خودروی یدک شده وارد شود. از جمله اصولی که شرکت­ های مربوطه وضع کرده و بعد از این اتفاقات رعایت می­کنند پرداخت خسارت است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا