خرابی خودرو در جاده

خراب شدن خودرو در جاده

اگر ماشینمان در جاده خراب شد چیکار کنیم؟

باید گفت اگر در طول سفر خودرو شما خراب شود جزء بدشانسی شما محسوب می شود. در این صورت می توانید از امداد خودرو کمک بگیرید و در این حین باید سریعا خودرو خود را سمت جاده منتقل کنید.

چهار نکات مهم در هنگام خرابی خودرو

نکته اول

سعی کنید با هل دادن خودرو خود را  کاملا در جاده منتقل کنید. تا بتوانید خودرو خود را از هر گونه انحراف گونی ماشین های پشت سر در امان نگه دارید.
اگر موتور خودرو شما در بزرگراه از راه افتاد و نمیتوانستید از خودرو خارج شوید. هم چنین میدانید نشستن در یک ماشین خاموش وسط بزرگراه ممکن است باعث خشم دیگر راننده ها شود توجه داشته باشید. در بزرگراه های شلوغ تعداد خودرو گشت راهنمایی و رانندگی هم زیاد است، می توانید از آنها کمک بخواهید تا پشت خودرو شما مستقر شوند.

نکته دوم

زمانی که این اتفاق برای شما در تاریکی شب رخ داد، لامپ داخل خودرو خود را روشن کنید تا خودروتان برای دیگر راننده ها قابل تشخیص باشد . اگر ایراد از جای دیگری باشد و موتور کار می کند، آن را روشن نگه دارید تا باتری خودرو شما خالی نشود.
اگر در آخر موفق شدید خودرو خود را به کنار خیابان منتقل کنید. یا اینکه مجبور شدید وسط خیابان توقف کنید، باید حتما به نکات ایمنی زیر توجه داشته باشید:
دست تان یا پارچه را از پنچره سمت راننده بیرون بیاورید. توجه داشته یاشید برای امنیت بیشتر پنچره های پشتی خودرو خود را ببندید. با انجام این عمل سایر راننده ها متوجه خرابی خودروی شما می شوند .که به هنگام نزدیک شدن به خودرو شما دقت بیشتری می کنند.

 

خرابی خودرو در جاده
خرابی خودرو در جاده

نکته سوم

اگر تصمیم دارید خودتان خودرو را تعمیر کنید برای جلوگیری از برخورد با خودروهایی که از کنار شما عبور می کنند، به هیچ عنوان در آن سمتی خودرو که در معرض ترافیک است قرار نگیرید. حواستان باشد اگر خودرو شما قابل حرکت دادن بود خودرو را از جاده یا خیابان بیرون ببرید. یا به قسمتی بروید که ترافیک روان تری دارد و تلاش کنید که سریع مشکل بر طرف شود.

نکته چهارم

اگر در طول روز با این مشکل مواجه شدید چراغ راهنما خودرو خود روشن بگذارید تا سایر خودروها متوجه شوند که خودروی شما حرکت نمیکند. لازم به ذکر است این کار فقط برای روز مناسب است چون ممکن است دیگران فکر کنند خودرو شما در حرکت است که با سرعت زیاد به سمت عقب خودروی شما حرکت کنند.

نشانه و راه حل پمپ بنزین فرسوده و خراب

همه می دانیم که وظیفه پمپ این است که سوخت لازم از مخزن را موتور انتقال دهد. یکی از نشانه های پمپ سوخت فرسوده صدای ناله های ناشی از موتور و مخزن سوخت است که متاسفانه بسیاری از دارندگان وسایل نقلیه نمیتوانند این صدا را تشخیص دهند. توجه داشته باشید یک پمپ سالم زمان خاموش و یا روشن کردن ماشین و حتی در هنگام رانندگی صدای آرامی دارد، پس اگر از مخزن سوختتان صدای ناله بلند شود احتمال این که پمپ سوختتان خراب شده باشد و احتمال دیگری این است که در مخزن سوختتان سوخت کافی وجود نداشته باشد و سوخت آلوده نیز می تواند باعث ایجاد صدای ناله در مخزن سوخت شود.

بالا نیامدن آمپر آب خودرو

یکی از مشکلات خرابی خودرو ها بالا نیامدن آمپر آب خودرو می باشد. که این مشکل سالمی عملکرد موتور را به خطر می اندازد. هم چنین باعث گرم نشدن کافی بخاری در زمستان نیز می شود و علت های زیادی ممکن است که این مشکل رخ دهد از جمله:

  1. وضعیت گرمای بخاری را بررسی کنید.
  2. شرایط ترموستات خودرو را کنترل کنید.
  3. حالت ای سی یو در خودرو های مدرن بررسی کنید.

 

امداد خودرو
امداد خودرو

دینام خوردو

دینام خودرو از یک پوسته فلزی، آرمیچر، دو عدد بالشتک، بوش، کلکتور و چند قطعه زغال تشکیل شده است. باید بدانید که هدف اصلی دینام تولید جریان مستقیم برای شارژ باتری خودرو و تامین انرژی جریان الکتریکی مورد نیاز یک خودرو است.

بهتر است هر بار که روغن موتور را تعویض می کنید زمانی را هم به تست تسمه دینام خودرو اختصاص دهید. هم چنین میدانید خودرو های به روز دیگر بر روی آن ها دینامی وجود ندارد. و از قطعه های پیشرفته تر به نام آلترناتور جایگزین شده است.

به تناسب لاستیک و ترمز توجه کنید

ترمز ها و لاستیک ها هر دو مکمل هم می باشند و هر دو از اهمیت بالایی برخوردار هستند. یعنی اگر ترمز قوی باشد و لاستیک ضعیف یا لاستیک قوی باشد و ترمز ضعیف ، در هیچکدام کارایی ماشین را بالا نمیآید. بعد از اینکه اقدام به تعویض تایرها کردید حتماً به سراغ ترمزها بروید. فکر کنید از ترمز های استاندارد استفاده کنید. که مناسب خودروی شما باشد به دلیل اینکه اگر مدل خودروی شما قدیمی می باشد. ممکن است رمز های جدید پاسخ مناسبی به خود را ندهند. پس بهتر است از ترمز ای استفاده کنید که متناسب با سیستم خودروی شما تعبیه شده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا